Aj keď začiatok dvadsiateho storočia bol, čo sa týka hybridov, naozaj bohatý, neskôr nastal takpovediac útlm. Elektromobily boli vytlačené spaľovacími motormi. Všetko zmenila až ropná kríza v sedemdesiatych rokoch dvadsiateho storočia.
Znečistenie ovzdušia a ropná kríza – nová éra elektromobilov
Nielen ropná kríza, ale aj znečistenie ovzdušia, spôsobené prudkým nárastom počtu áut, sa stalo v 60.tych a 70.tych v Amerike veľkým problémom. Americký kongres dokonca prišiel s prvými zákonmi, ktoré sa mali postarať o zníženie znečistenia. V dôsledku toho začali americké automobilky experimentovať s hybridnými autami. V tomto období prišla s hybridom, označeným ako GM512, automobilka General Motors. Jeho vývoj bol však pozastavený, keďže automobil dokázal dosiahnuť rýchlosť len 64 km/h.
Veľkou zaujímavosťou však bol počin istého Dave Arthursa z Arkansasu. Ten dokázal prerobiť svoje vlastné auto Opel GT na hybrid so spotrebou 3,1 l/100 km. A to len za 1500 dolárov a zopár večerov, strávených doma v garáži! Iróniou je to, že firma General Motors v tom čase investovala do výskumu a vývoja elektromobilov približne 20 miliónov dolárov.
Legendárna Toyota Prius
Kým v Amerike sa len skúmalo, v Japonsku sa konalo. Žiadny z menovaných amerických prototypov totiž nedosiahol výraznejší úspech. O ten sa postarala práve japonská Toyota Prius, ktorá bola uvedená v roku 1997 a dodnes sa jej predalo približne milión kusov. V súčasnosti na trh vstupuje už tretia generácia tohto vozidla. Dá sa povedať, že práve Toyota Prius predstavovala naozajstný prelom vo svete hybridov.
Hybridy dnes
Pokiaľ ide o hybridy, najúspešnejšou v tejto oblasti je stále japonská automobilka Toyota, spolu so svojou dcérskou automobilkou Lexus. Pozitívne je však to, že hybridy sa masovejšie začínajú vyrábať už aj v európskych automobilkách ako Volkswagen, či Audi.